sunnuntai 26. tammikuuta 2014

Ihminen ihmiselle

Mitä on olla ihminen ihmiselle?
Pitää kädestä kiinni ja samalla koskettaa toisen sielua?
Olla läsnä ja lähellä vaikka välissä olisi vuorien jono?
Hengittää samaa ilmaa ja voimistua vahvemmiksi kuin eilisen varjot?
Myöntää olevansa väärässä ja saada anteeksi?
Kuulla hiljaisuudessa sanattomat lauseet?
Rakastaa ilman vastapalveluksen kaipuuta?

Tätä kaikkea sen täytyy olla.
Olen kokenut sen,
olen tuntenut ihollani voimauttavan otteen,
hiljaisuudessa itkenyt sanatonta tuskaani,
hengittänyt pakkasilmaa ja samalla noussut murheen laaksosta,
saanut anteeksi, taakkani jotka painoivat harteillani,
Olen saanut rakastaa, syttyä toisen sylissä, hehkua punaista taikaa,

Minä koen, minä tunnen,
minun tarvitsee laittaa hyvä kiertämään,
olla jollekkin se joku,
olla näkyvä toiselle,
olla  ihminen ihmiselle.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti