sunnuntai 13. toukokuuta 2012

Äitienpäivä.

Kaunis päivä vaipuu iltaan. Aurinko on hellinyt kulkijaa ja askel ollut kevyt kulkea. Viimeiset linnun viserrykset kuuluvat vielä avonaisesta ikkunasta. Minä kasaan vielä päivän ajatuksia ennen kuin annan levolle vallan. Istuhan hetki kanssani.

 Mieheni antoi minulle ihanan äitienpäivän. Hän hoiti poikaa yön ja minä sain nukkua. Poika ottikin isin läsnäolosta kaiken irti ja heräsi syömään 2 tunnin välein:) Tätä ei tapahdu kuin todella harvoin. Siinä isi ja poika silmät huurussa keittiön valossa läpi yön. Minä hamuilin nukkumattia ja oli ihanaa vain vetää peittoa korviin kun isin askeleet hipsivät maidon luo. Aamulla isillä oli silmät ristissä ja heräsimme pojan kanssa aamuun. Aamupala pöydässä oli kaunis lahja odottamassa. Kultainen sydän kaulakoruriipus. Sydän edustaa kauniissa muodossaan minulle toivoa. Saan kantaa ehjää sydäntä mukanani kuin todistuksena siitä, jotta tämä taistelu voitetaan.

Tänä päivänä on ajatukset karanneet niihin ensi hetkiin kun kohtasin poikani. Se jännitys ja odotus kuin saapui iholle uudestaan. Muistan kuinka pikaisesti leikkauspöydällä näin maailman kauneimmat kasvot ja äänen, joka ravisteli sieluani. Elämä puhkesi kukkaan ja tämä kukka oli osa minua. Muistan myös ne päivät kun kuljimme sumussa ja kannoimme aarrettamme sairaalan käytäville. Ne päivät kun itkimme hiljaa ja rukoilimme ihmettä sairaalan wc:ssä. Ne päivät kun olimme sanattoman niin onnesta kuin huolesta. Sen päivän kun saimme poikamme vihdoin taistelun jälkeen kotiin.

On onni olla äiti. Vanhemmuus on tuonut paljon väriä elämäämme. Kauniita sävyjä joita en aavistanutkaan olevan olemassa. Jotkut värit tummia ja vastuuta hehkuvia. Mikään tässä maailmassa ei kosketa ja ravista niin kokonaisvaltaisesti ihmistä kuin vanhemmuus. Se on siunattu haaste ja tehtävä. Minulle on sallittu kaunis pieni elämä kannettavaksi ja kasvatettavaksi. Mikä luottotehtävä Luojalta. Nöyränä otan sen vastaan ja täytä osani niin hyvin kuin osaan.

Ravistakoon rakkaus teitä jokaista siellä jossakin. Vaikka et vielä olisi äiti niin koskettakoon rakkaus sinua hellin ottein. Muistakaa sanoa ääneen se mitä sydämessänne koette. Sanokaa ne sanat, jotka voivat nostaa särkyneen ja voimannuttaa uupuneen. Ne sanat: Minä rakastan sinua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti