perjantai 12. huhtikuuta 2013

K4 elämää osastolla

Istun sohvankulmassa. Pöydällä kuuma kahvi ja berliininmunkki. Jaloissa villasukat ja päässä humisee. Väsymys hieroo silmäkulmaa ja uni kysyy lupaa tulla. Koitan vielä pysyä hereillä koska mieheni on nukuttamassa poikaa osastolla ja ei pääse sisälle jos uni kaataa minut. Hoidamme poikaa kahdessa vuorossa jotta emme väsyisi liikaa. Nyt on minun hetki voimautua.

Viime päivät ovat olleet suuria ja pieniä asioita täynnä. Pojalle on tullut nestettä keuhkoihin ja sitä seurataan nyt päivittäin röngtenillä, jotta tarviiko treeni laittaa uusiksi paikalleen. Vielä näyttää siltä, jotta tilanne ei ole hallitsematon ja odotamme, jotta lääkkeet auttavat nestettä tulemaan pois. Oksentelua on ollut vielä runsaasti ja siksi suonensisäinen nesteytys onkin tärkeä väylä toipumiseen. Keskusvaltimokatetri on vielä paikallaan mutta voi olla jotta pian siitä pääsemme pois. Se on ollut kuitenkin tärkeä lenkki ja kanava nesteytyksen ja lääkkeiden osalta. Jokainen seuranta kanava on nyt tärkeä ja saa pienen sankarimme toipumaan. Joka ilta kuitenkin rukoilen, jotta seuraava päivä olisi siunattu niin, jotta olisimme askeleen lähempänä kotia.

Suuria ilonaiheita on ollut pojan hymy, ne pienet hupsut sanat ,lukuhetket luukkukirjan kanssa, autoleikit sängynlaidalla, tänään hän nousi istumaan ja sai tulla minun syliin. Siinä pidin häntä kuin palaa kultaa. Lämpö kietoi meidät yhdeksi ja liikutuin siitä jotta olimme sylikkäin pitkästä aikaa. Minun sylissäni on sankarin kokoinen paikka. Poikani se on sinun paikkasi.

Näinä hetkinä kun olen keräämässä voimaa huomiseen yksin, iskee kamala ikävä. On sellainen olo jotta puolet minusta olisi muualla. Pienen tuoksu ja höpötys sekä ne silmät jotka katsoo sieluuna asti. Minulla on ikävä lastani. Tämä tie on kuljettava ja oltava hetki erillään jotta voisimme olla taas pitkään yhdessä. Tämä kaikki antaa meille niin paljon jotta ikävän kaipuu on kahlattava läpi. Tänään kun mieheni saapuu kotiin otan hänet kainalooni. Hän on minun tukeni ja voimani tämän kaiken keskellä. Hän on minun taistelupari. Minun rakas.

Kahvin tuoksu kutsuu. Kiitos hetkestä kanssani. Olen onnellinen tästä päivästä. Olen onnellinen elämästä.

Rakastaa ja tulla rakastetuksi. Siinä kaikki mitä tarvitsen.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti