maanantai 13. helmikuuta 2012

Hämmästelyä

Kuinka voikaan 4,8kg painava miehen alku laittaa koko huushollin sekaisin? Tavarat jää siihen mihin ne ehtii heittämään, vaippoja, uusia tuoksuja, kitinää, nitinää ja kaiken keskellä korvasta korvaan ylettyvä hymy. Ja ihan kuin tänään olisit jo sanonut äiti;)

Maailman isoin tehtävä olla vanhempi on nyt totta. Kuinka pieneksi sitä jää kun ymmärtää kuinka suuri asia se onkaan. Olemme saaneet lahjana jotakin sellaista joka pysäyttää ajan ja samalla saa taas ajan kulumaan liiankin nopeasti. Väliin kun on hiljainen hetki sitä pysähtyy totuuden edessä. Mitä vanhemmuus on minussa? Millainen äiti olen ja haluan olla? Saanko olla väsynyt ja heikkokin? Millainen vaimo olen äitinä? Haluanko ostaa samanlaisen tuulipuvun mieheni kanssa?:)

Näiden kokemuksien keskellä on luopunut kaikesta siitä minkälainen minun ja meidän pitäisi olla.Totuus siitä jotta saan ja saamme olla juuri sellaisia kuin olemme on totta. Minä saan keskellä yötä purskahtaa itkuun kun rakkaani ei rauhoitu. Minä saan itkeä elämän suurimman kysymyksen edessä MIKSI? Minä saan nauraa ja olla onnellinen. Minä saan olla oma itseni ja rakastaa. Minä saan olla minä.

Haluaisin niin monen kokevan sen mitä on vapautua kaavioista. Joskus elämä näyttää sen näin kun kaikki menee juuri niin kuin ei pitäisi (siis omasta mielestä). Sitä löytää itsensä kipeistä tilanteista mutta siihen ei ole varaa jäädä hämmästelemään. Sielu kuin punoo selviytymiskeinoja ja sitä jälkeenpäin huomaa kuinka rakkaus saa uusia voimia liikkeelle. Mikään ei ole esteenä silloin kun kysymys on toisen ihmisen parhaasta joka on osa sinua.

Haluan haastaa sinut pysähtymään ja miettimään elämääsi tässä ja nyt. Huomaatko kuinka jokin on kuljettanut sinua läpi tulen ja jään. Niistä hetkistä kun ei ole jäljellä juuri mitään ei paljoa sanojakaan niin juuri silloin jokin uusi saa alkunsa. Meissä jokaisessa asuu pieni selviytyjä joka vahvistuu kun elämä ravistaa. Ei ole vaihtoehtoja. Matka jatkuu ja me kasvamme sen mukana. Meidän jokaisen pienisuuri tarina on arvokas. Se saa lisää vain voimaa kun uskallat sen jakaa ja huomaat et ole koskaan ollut yksin.

Sotahuuto alkoi ja se tietää kakkapyykkiä:) Kiitos jos istuit hetken kanssani.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti